Artırılmış Gerçeklik ile
Ülker Yörükoğlu Bilim ve Sanat Merkezi Destek grubu öğrencileri, Fen Bilimleri öğretmeni Serkan Eriş rehberliğinde 17 Ocak 2019 tarihinde ortağı oldukları "DIGITAL SKILL PIGGY BANK PROJECT" e-Twinning projesi etkinlikleri kapsamında kullanılan Quiver Web 2.0 uygulaması ile Fen bilimleri dersini ilişkilendirerek hücre modellerini (Hayvan-Bitki) üç boyutlu halde izlerek incelediler.
DENİZLİ/Merkezefendi, Ülker Yörükoğlu Bilim ve Sanat Merkezi Destek grubu öğrencileri, Fen Bilimleri öğretmeni Serkan Eriş rehberliğinde 17 Ocak 2019 tarihinde ortağı oldukları "DIGITAL SKILL PIGGY BANK PROJECT" e-Twinning projesi etkinlikleri kapsamında kullanılan Quiver Web 2.0 uygulaması ile Fen bilimleri dersini ilişkilendirerek hücre modellerini (Hayvan-Bitki) üç boyutlu halde izlediler. Öğrenciler, ilk olarak mikroskopta incelemek için soğan zarı ve kirli su örneğinden hazırlamış oldukları preparatları kullanarak bitki hücresi ve kirli sudaki mikroorganizmaları gözlemlediler. Daha sonra Quiver adlı web 2.0 aracı ile boyadıkları hayvan ve bitki hücre resimlerini artırılmış gerçeklik ile üç boyutlu hareket ederken gözlemlediler. Bu uygulama ile öğrencilerimiz yaparak yaşayarak öğrenmesini sağladı. Büyük bir merak ve heyecan konusu olan web 2.0 aracı teknolojiyi takip eden ve kullanan öğrenciler yetiştirmede olumlu bir adım atılmasını sağlarken derslere materyal olarak olumlu anlamlar katmakta ve somutlaştırmayı da sağlamaktadır. Fen bilimleri dersinde mikroskobik canlılar konusunda olan sınıf öğrencilerimizin ders konuları ile de projeyi ilişkilendirerek yapılan çalışma sayesinde konuyu daha iyi kavradıkları gözlenmiştir. Resimlerin artırılmış gerçeklik olayı ile üç boyutlu görüntüsünü inceleyen öğrencilerin eğlenceli dakikalar yaşamasını sağlayan etkinlik, oldukça beğeni topladı. Quiver Web 2.0 uygulaması; oyun ile eğlenceli öğretime örnek oluşturdu.